יום שני, 18 במרץ 2013

השפעת האלימות במשחקי המחשב על ילדים

         
בקורס רשתות חברתיות ומשחקי רשת נידונו מקרי האלימות המתרחשים ומתגברים בעקבות משחקי הרשת.
ד"ר רויטל סלע-שיוביץ, ראש המכון לחינוך  בלתי פורמאלי  במכללה לחינוך  ע"ש דוד ילין, מרצה במכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית ,מציינת את משמעות משחקי המחשב בשעות הפנאי כרכיב דומיננטי לילדים ולנוער.
לצד ההצלחה הכלכלית מסחרית בתחום המשחקי רשת והזמן הרב בו מקדישים הילדים והנוער במשחקי הרשת ניכרת השפעה רבה של חשיפה לאלימות במשחקי מחשב אלימים וחשיפה לאלימות ברשת היא השפעה מצטברת. כך שמתוצאות מחקרים קיים מתאם חיובי בין רמת תוקפנות הפרט לבין העדפת המשחקים האלימים.

במאמר זה מציגה ד"ר רויטל סלע-שיוביץ כי רמת המודעות נמוכה עדיין בקרב הורים להשפעות המזיקות של החשיפה למשחקי אלימות.
במשחקי המחשב השחקן אקטיבי ואלים כדי לנצח ומכאן השחקן הופך לאלים אקטיבית במציאות.התגובות התוקפניות באמצעות המשחק והשפעתן במציאות הם בעלי עוצמה גבוהה יותר מאשר החשיפה לאלימות בטלוויזיה.למשחקים אלו השפעה על מצבו הרגשי של השחקן ורמת התוקפנות והחרדה גבוהה.

כיצד ניתן להתמודד עם השפעות אלו?

החברה יכולה להשפיע במידה חלקית אך אנו ההורים צריכים לפתח יכולת פיקוח והשפעה חשובה ומשמעותית בקביעת דפוסי המשחק ועיקביות בתהליכי הפיקוח על סוגי המשחק ומשך הזמן שהילדים יכולים לשחק .
נוכחות פיזית של ההורים בזמן משחק וחינוך הילדים בהבחנה בין אלימות באמצעי התקשורת בכלל לבין משחקי המחשב והאלימות במציאות והתוצאות השליליות שלה.
כמו כן, בחברה חשוב מאוד להגביר מודעות לנזקים בהתפתחות הילד מחשיפה מתמשכת לאלימות במשחקי מחשב .


כפי שאנו מחנכים את ילדינו ותלמידינו להתנהל נבון ונכון ברשת כך נעלה את המודעות והפיקוח שלנו למשחקי רשת אלימים נהיה ערים, מעורבים, שותפים ומתעניינים במשחקים ובהשפעותיהם על ילדינו .
ככל שנקפיד על התנהלות נבונה ברשת ונעלה מודעות ופיקוח ונגלה מעורבות ושותפות בקרב הילדים המשחקים כך חשוב גם לסייע לתלמידינו בארגון זמן נכון בעיקר בחיים סביב הטכנולוגיה ונגלה מעורבות ושותפות בתהליכי הלמידה שלהם בתחומי הדעת השונים בבית הספר בצורה הנבונה , היעילה והמקדמת. מעורבות זו תגרום הנעה לימודית ותמנע השפעות שליליות מתחום משחקים אלימים ותסייע לקידום ערכים חשובים.




מקורות:

- סלע-שיוביץ, ר' (2006). השפעת האלימות במשחקי המחשב על ילדים, במכללה , 18: 161-173  

אין תגובות:

פרסום תגובה