יום ראשון, 8 בדצמבר 2013

המסע אל היצירתיות בחינוך


"היצירתיות יכולה לפתור כמעט כל בעיה. מעשה היצירה, תבוסתו של הרגל בידי המקוריות, מתגבר על הכל "-ג'ורג לואיס

עבודת ההוראה עתירת אתגרים ,חידושים מתמידים ברוח הזמן. נראה שניסינו הכל –אך לא.....
עדיין מורים מרגישים שיש לגוון בדרכי ההוראה ונדרש ערך מוסף . מהו ?
אתייחס לתקשוב וליצירתיות כמנגנונים המעוררים, מלהיבים ומאתגרים, המובילים את הלמידה לאפקטיביות ולמצוינות.

כיצד משתלב התקשוב והיצירתיות  ?
איפיון נוסף של למידת חקר הוא למידה חוויתית תוך עשייה , ניסוי וטעייה.למידה חוויתית גורמת ליותר הנאה,יותר מוטיבציה ויותר הזדמנויות ליצירתיות (על פי רוג'רס שנק ורובט פארל במאמרם יצירתיות בחינוך –סטנדרט חדש להוראה באמצעות מחשב-מחשבים בחינוך מספר 13).

ממידע מעניין זה ניתן להבין כי היצירתיות מתאפיינת מתוך העשייה ,ניסוי טעייה, למידה חוויתית ומוטיבציה מאפשרת מתן הזדמנויות ליצירתיות והתקשוב נותן מענה למיומנויות אלו, מאפשר גיוון בהוראה, ופעילויות מתוקשבות מעודדות יצירתיות הלומד ומיומנויות לומד במאה ה-21.

לפי דבריו של ד"ר קן רובינסון שהרצה על יצירתיות בחינוך:
יצירתיות, טוען ד"ר קן רובינסון היא האינטליגנציה האמיתית, ולהיות באלמנט פירושו להצליח להגיע למיצוי המלא והמאוד מספק שלה.זאת זכות אנושית בסיסית, להיות שם", הוא טוען. "אנשים שנמצאים באלמנט מלאי חיוניות. הם מאבדים את תחושת הזמן וחשים הרמוניה עם העולם. האלמנט לוקח אותם מעבר לחוויות הרגילות של הנאה או שמחה - לא מדובר בצחוק, זמנים טובים, שקיעות ומסיבות. כשאנשים נמצאים באלמנט שלהם הם שקועים בחוויה,מרוכזים בדרך. הם מתחברים באופן הכי בסיסי לעצמם, לייעוד שלהם".
( מתוך אתר מס"ע)

ההרצאה מוצגת לפניכם -

                                      



רשומה זו העשירה את הידע האישי והמקצועי שלי בנושא היצירתיות. הכלים הללו יעמיקו את עבודת ההוראה ויגוונו ככל האפשר את הרחבת הידע לתלמידים בכל שלבי החקירה, פיתוח הרעיונות והקשרים,
ההתנסות,שיתופי הפעולה, פיתוח טכניקות, עשיית רפלקציה באופן הולם, עידוד התלמידים לרפלקציה הם כלים החשובים מאוד לפיתוח היצירתיות בלמידה.

להרחבת הרעיון אציג בהמשך את מודל חמש הנטיות של היצירתיות בשילוב דוגמאות ופעילויות לתלמידים בתהליך הלמידה.
ולסיום... נחשוב "מחוץ לקופסא",נעזר בכלים חדשניים ונפעיל באופן אקטיבי את תהליכי הלמידה .
                                                                                                                                      עד כאן.....





















אין תגובות:

פרסום תגובה