יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

בלוג-חווית כתיבה...


סיכום אמצע הדרך


                                                                                                     (א.א.מילן ,פו הדב)

יוצאים לדרך...צועדים לכתיבת בלוג בשגרת כתיבה שבועית.
מידי שבוע כותבים רשומה. על מה נכתוב? כיצד יוצאים לדרך...למסע הכתיבה בבלוג?

את הבלוג הכרתי מהדרכתי כמדריכת אשכול תקשוב. ההיבט הטכני מוכר וברור. משתתפת בבלוג "הקשר הרב דורי".סייעתי למנהלת ביה"ס להתנהל בבלוג ועכשיו.... אני. אני כותבת רשומות מידי שבוע ...

חוויה מאתגרת, למידה משמעותית. אכן כן,חושבת על הנושא לכתיבה, כיצד אארגן אותו? חושבת על רלוונטיות הנושאים,הצגת הרעיונות,ארגון הידע האישי...

כותבים רשומות מידי שבוע וכבר הגיע משוב שלב א'. סקירה על המחוון והתייחסות להארות לקידום ..שמחה על המשוב וממשיכה בכתיבה.

עבודת ההוראה, ההדרכה, הקורסים בלימודי התואר השני פתחו בפניי נושאים מגוונים לכתיבה. נושאים מגוונים שאיפשרו לי להעמיק בהם בכתיבת הרשומות,להעשיר את הידע האישי שלי מהקורסים הנלמדים, ללמוד למידה משמעותית,להביע ולהשביח את הכתיבה.
אחרי כל כתיבת רשומה הפעלתי חשיבה רפלקטיבית על כתיבת הרשומה שלי מבלי לשכוח את ההתייחסות לחשיבה מסדר גבוה,כתיבת הרעיונות באופן ברור וביטוי אישי בכל רשומה.

שילוב קטעי מדיות ברשומות, התייחסות בכתיבה להיצגים הויזואליים,יצירת קשר בין פרטי המידע,חיבור לתפקידי כמדריכת תקשוב. כתבתי לקראת המועד המיועד לפרסום, הכנתי טיוטה ובמהלך השבוע חשבתי מה ניתן להוסיף לרשומה? כיצד אסכם אותה השבוע ובכלל?
חשיבות רבה לכתיבה זו הן בהבניית הידע,הקשר לעולם הידע שלי ושיפור הכתיבה האקדמית.

מחשבות,תובנת ותחושות ליוו אותי בכתיבת הרשומות והמסקנה שלי לכתיבה היא שכתיבת רשומות מעמיקה, יוצרת תשתיות כתיבה,תובנות לכתיבה וכן משוב שלב א' מיקד את התובנות ועימן יצאתי להמשך הדרך בכתיבת הבלוג.

בהסתכלות על רצף הרשומות מתחילת כתיבת הבלוג עד כה אני עדה לשיפור וייעול הכתיבה. הצגתי נושאים פדגוגיים, טכנולוגיים מגוונים המעניינים אותי כמובן ומקווה שיעניינו שותפי קריאה.
מבלי להרגיש... יצרתי תבנית כתיבה של פתיח –מידעי? מעניין? מסקרן? גוף הכתיבה, הצגת הרעיון, התייחסות לספרות אקדמית ,למדיות וגם ... משהו מההתנסות שלי מההוראה למידה ומהמחשבות והתובנות שלי בדרך כלל בסיכום הרשומה.
עד כה, נוצרו מגוון רב של תגיות מתחום הפדגוגיה והטכנולוגיה המוצגות בבלוג וכל קורא ומבקר יכול להתנהל בבלוג באמצעות התגיות ולקרוא את המידע המעניין אותו.

כמורה לחינוך לשוני אני מוצאת את הצורך החיוני בכתיבת בלוג, מתן משוב באמצע התהליך ומשוב בסיום. תהליך זה מעורר הנאה והנעה לימודית בקרב תלמידים.

כשם שכתיבת רשומות בבלוג יצרו אצלי הנעה והנאה אני מקווה ומאמינה שתהליך זה יתרחש גם בקרב תלמידינו ומשוב לימודי יאפשר לייעל את התוצר הלימודי אותו אנו דורשים מתלמידינו בתהליך לימודי תוך יצירת הנעה למוטיבציה פנימית ועידוד כתיבה.ככל שנכוון ונוביל את תלמידינו כך נגלה להם עולם למשהו אחר,חדש ...

"מאחורי כל הדברים הנראים לעין, יש דבר מה גדול יותר; כל דבר הינו נתיב, שער או חלון הנפתח אל משהו אחר." (אנטואן דה סנט-אכזופרי. מתוך הספר "הנסיך הקטן" }

ממשיכה במסע הכתיבה  ...






מקורות:

תגובה 1:

  1. סיגל, קראתי בסקרנות ובעניין את הרשומה האחרונה. כזכור לך היא איננה לציון ונועדה לאפשר לכם להביע ביושר מקצועי את המטלה עד כה. הרשומה האחרונה שלך היא מה שאני מקווה לקרוא אצל כל תלמיד: האתגר (אצל אחרים אפילו חשש), ארגון המידע האישי, חיפוש "עוגן" במחוון ולבסוף התבוננות "מלמעלה" על התהליך בהיבט מטה קוגניטיבי. יופי של רשומה!

    השבמחק