יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

יום השתלמות מדריכי תקשוב ב google


הצגת פרוייקטים של google

משימת גוגל- לארגן את המידע ולהנגיש לכל אדם בכל מקום בעולם.

חברת google   התחילו ממנוע חיפוש ,מוצרים ,פרויקטים עם כח אנושי שמשתמשים בכלים ופיתוח.


ביום ראשון 14/7/13 ביקרנו מדריכי תקשוב ביום הדרכה בgoogle .ביום השתלמות זה נחשפנו לפרויקטים חדשים של google  ;

ביום השתלמות זה נחשפנו לפרויקטים חדשים של google  ;

פרוייקט introduction project loon  - הושק לפני מספר שבועות. מטרתו לספק אינטרנט באמצעות בלון לכולם ,גם למדינות נחשלות. כעת, נמצאים בניו זילנד  ומקיפים את כדור הארץ בשנה.



הסרטון מעביר מסר ברור על יעילות של הבלון loon  המקשר בין ארצות העולם בשותפות מדהימה ויעילה ברשת. עיצוב הסרטון באמצעות חוטים הוא סימבולי להעברת המסר ,הקשרים, האוכלוסיות המקיפות בעולם והנגשת המידע .      
– פרוייקט Google crisis respons אתר תגובות לאסונות ומשברים -




אתר זה נותן מענה לכאוס בעקבות אסונות.האתר מאפשר קבלת מידע ,עדכונים,מצב קרובים וכל זה במטרה לתת מענה לסיטואציות של משברים ,אסונות.כל זמן שיש ארועים בעולם ויכולים לקרות אסונות ,באתר זה יופיע המידע כולל נתונים מטאורולוגיים.




 מציגים תחנות דלק כצורך מספק לאזרחים עם מקרא מפה : יש /אין דלק כך שהמפה מתעדכנת בזמן אמת.

בתמונה הנ"ל ניתן לבחור בחלון השמאלי את המידע הנחוץ-סופרמרקטים, מכשירי טלפון ועוד...

בנוסף, מופיע דף נחיתה  google person finder  המאפשר חיפוש לפי מנוע חיפוש על מישהו או מציאת מידע מאורגן על אדם מסוים . מידע זה פתוח לקהל הרחב.





-          המידע רלוונטי,מהימן וייעודי במקרה של אסונות.
-       במקרה ו -google  לא ערה לארוע במלזיה , לדוגמא . פונים ל google  בבקשה לסקר,לדווח את המקרה .
-      רוב הפרויקטים של  google מתורגמים לעברית.
-     פרוייקט נוסף culture institute עולם תרבותי של google  ברשת במטרה להנגיש מידע     של תרבות, היסטוריה ומורשת.

 





בסרטון הנגשת המידע מתבטאת באופן בו ניתן לאסוף מידע מהעושר הרב המוצג לפי :יצירות,אישים,אירועים לארגן את המידע בגלריה אישית ,להשוות בין יצירות ולשתף.

-פרוייקט art project  -פרוייקט אומנות,המשלב בתוכו יצירות רבות של מבחר יוצרים,יצירות גלריות ,אוספים, גלריות לפי נושאים , השוואה בין יצירות ועוד...






תמונת the harvesters  -תמונת המוסקים . בתמונה זו ,לדוגמא, ניתן להגיע לרזולוציה גבוהה מאוד עד צפייה בפרטים הקטנים ביותר .דוגמא בתמונות אלו .













-פרוייקט "יד ושם"-  google משתפת פעולה עם גופים שונים. פרוייקט "יד ושם" -יש להם ארכיון עצום שקשה להנגיש אותו.יש בו תמונות, מסמכים מהארכיון באיכות גבוהה של כתב יד.
לgoogle  פרוייקטים נוספים מעניינים ; ארגון "יד ושם" וgoogle  ממשיכים לפעול למען הנגשת מידע ,פרוייקט עולם העסקים בחינוך ועוד...

מעניין לבקר ב google ולהיחשף לפרוייקטים המעניינים שלהם . פרוייקטים אלו מעצימים את הידע שלנו המדריכים ומסייעים למדריכים לשלב את המידע הנרכש ביום השתלמות זה בשילוב הכלים בהדרכות בבתי הספר.
באחד מביקוריי בבית ספר מדגים , שנת תשע"ג , הדרכתי מורה לאומנות בכלי google art project . ההדרכה, העניין, ההתרשמות מתפעול הכלי והאפשרויות הטמונות בו הובילו לרצון לשלב את הכלי בשיעורי האומנות.
אנו המדריכים צריכים לחדש ולהנגיש מידע למורים, לחשוף בפניהם את המידע ולחשוב יחד עימם על הפדגוגיה בשילוב הכלי ,כלומר צורכי המורה בשיעור , התאמה למטרות השיעור למען שדרוג וגיוון ההוראה ושילוב כלים ופרוייקטים בנושאי הלימוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה