יום ראשון, 29 בדצמבר 2013

מציאות מועשרת


מציאות מועשרת ?מהי? שאלות העולות מקריאת צירוף מילים אלו.
מה עוד מזמנת לנו הטכנולוגיה? הודעה קולית ,תגובה, שיתופיות, שליחת מידע, קבלת מידע, מידע.. מידע..  מידע.. אז ככה ...
עוד מעט  מוצרים לבישים . המידע סובב אותנו 24/7 ....
כיצד ?
המציאות המועשרת מוצגת בפרסומות, חנויות, חטיפים, משחקים, אפליקציות .
סורקים Qr code  
ומקבלים מידע על אתר,סרט, מקום ועוד...

המציאות המועשרת כבר כאן ! מסקרן ?
מציאות מועשרת היא מציאות פיזית בשכבות מציאות רבודה כחלק מתהליכי קידום טכנולוגיה בהוראה –למידה ובחיים באמצעות טלפון  חכם,בעזרת שימוש במצלמה ,Gps ,מצפן פנימי.

במאה ה- 21 מתאימים את צורת הלמידה לעולמו של התלמיד, בשילוב יישומים פדגוגיים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים,המתאימים ללומד במאה ה-21.

אחד המוצרים המפורסמים ביותר היום, הקשורים למציאות רבודה הוא משקפי גוגל, מתוכננות לצאת לשוק בתחילת 2014. ניתן יהיה לשלוט במשקפיים בעזרת פקודות קוליות, לצלם תמונה או וידיאו על פי מה שרואים, לחפש באותו הרגע מידע על משהו שמסתכלים עליו, לחפש תמונות ולהשאיר תמונה על גבי המשקפים, לקבל הודעות סמס לקריאה על גבי המשקפיים, לשלוח תמונות למישהו ברשימת אנשי הקשר בפקודה קולית, לקבל מידע על טיסות, מזג האוויר, השעה ואפילו לקבל הוראות הגעה על גבי מפה שעוקבת אחרי התנועה שלכם ומראה איפה בדיוק אתם צריכים לפנות.

לצורך המחשה אציג סרטון על טכנולוגיה עתידית;





ובסרטון ?
זכוכית מסך המחשב עצמה הפכה להיות חכמה והחלה לדבר. הזכוכית הפכה לשותפה פעילה ביצירת הידע מבלי להתנתק מהמציאות .זכוכית שותפה לשיח. מי היה מאמין ?

 ?הייתכן
ולעניינינו ...זה הזמן לשאול את שאלת השאלות:

כיצד נשלב מציאות מועשרת ופדגוגיה ?

אנו שומעים יותר ויותר על תלמידים היוצאים מחדר הכיתה,מבצעים משימות באמצעות QR code .
האתר הבא מציע רעיונות פדגוגיים לשימוש ב .QR code זוכרים את המשחק –חפש את המטמון  ששיחקנו בעבר ? כיום ניתן  להוסיף במסלול המשחק מידע באמצעות QR code.תלמידים יקראו, יבצעו מטלות, יקבלו רמזים וימשיכו במשחק.
כבר כיום תלמידים מתנהלים בלמידה בסביבת ספרים דיגיטאליים המשלבים שכבות מידע ,קוראים ספרים מונפשים באמצעות מציאות מועשרת. בבתי הספר היסודיים בונים שכבות מידע לטקסטים שונים בספרים הדיגיטאליים. שכבות מידע אלו רלוונטיות למידע הנלמד, מעשירות באופן חזותי את הנלמד ומקלות על הלומד בהבנה והמחשת החומר.

כותבת רשומה זו וחושבת על רעיונות יישומיים
בכיתה ובסביבת בית הספר ;

-     לקראת ט"ו בשבט ניתן לתלות על כל עץ ,שיח בביה"ס QR code .תלמידים, יחקרו,
      יבצעו את המשימה, יסרקו את המידע על העץ ויעשירו ידיעותיהם .
      פעילות זו מתאימה גם לטיפוח גינה אקולוגית, פינת חי, חוג צפרות בבית ספרנו ובנוסף...

-     בבתי הספר לאורך המסדרונות המידעיים בתחומי הלימוד השונים כגון :  
      בתחום ההיסטוריה של המדינה ,תחום הספרות-אומנים /זמרים ,קריאה ועוד... חשוב להוסיף QR code  לכל לוח נושא ולהפוך את המידע לאינטראקטיבי, אטרקטיבי ומפעיל.
      באותו אופן ניתן לבצע זאת לקירות שטוחים בכיתה.בשילוב QR code  נהפוך את עולם הילדים לעולם עשיר, מגוון ומאתגר.
            המפגש עם לוחות אלו יגרמו לתלמידים למידה מגוונת, מסתעפת, הגורמת הנאה והנעה הקרובה לעולם             שלהם ,העולם הוירטואלי. הסביבה המוחשית בבית הספר תהפוך לסביבה דינאמית, מעשירה ותאפשר               לתלמידים לצאת מגבולות המרחב הפיזי לעולמות ידע רחוקים.

ממליצה על כלי ליצירת שכבות מידע : thinglink  יישום נוח,יעיל ושימושי למורים ולתלמידים. בהדרכת מדריכות עברית הצגתי את היישום ואת המדריך שהכנתי ללמידת היישום. יישום זה מאפשר יצירת שכבות מידע: סרטון, תמונה, מוסיקה ורעיון ...הוספת קובץ שהכין תלמיד כהבניית ידע,העלאה למחשוב ענן ויצירת קישור ליישום כך שהיישום יהווה למידה משמעותית ,מהנה ומעניינת.

נוכחתי לדעת ולצפות בתוצרים מגוונים שהכינו המדריכות בהדרכה בשילוב הכלי thinglink        
וכולנו נוכחנו לדעת ולהבין שחשיבות יצירת שכבות מידע בכלי זה ובכלים וסביבות נוספים מעשירים את התלמידים, והצורך של כולנו במאה ה-21 בהעשרה,גיוון, ארגון מידע,זמינות והנגשת המידע.

                                                                       להלן הקישור ל thinglink  ,נסו ותהנו !


-          מקווה ומאמינה כי העשרתי את הקוראים בחשיבה, בתובנות ובתהליכי למידה בשימוש המציאות   המועשרת בחיי הלומדים במאה ה-21.






מקורות :



http://technologeek.co.il/?p=32 ( אוחזר בתאריך  30.11.13  )


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה