יום ראשון, 12 בינואר 2014

אפליקציות בחינוך


בעידן בו המכשירים החכמים ,הטאבלטים נכנסו לחיינו לשימוש יומיומי, למידה בשימוש מכשירים אלו הפכה להיות חיונית, רלוונטית ונגישה.
ברשת ובמכשירים החכמים פותחו אפליקציות לגיוון דרכי ההוראה. לדוגמא;Aursama
אורסאמה הינה פלטפורמה ליצירת מציאות רבודה  ( argument reality ) אשר פותחה בשנת 2011.אפליקציה זו מזהה תמונה ומקבלת מידע מספרייה של ידע.

      לכל דמות, תמונה או מקום ניתן ליצור "הילה" ובה שכבה נוספת של מציאות וירטואלית. באפליקציה זו ניתן להעלות שכבות מידע על פריטים הקיימים במציאות. האפליקציה אינה מבוססת  Gps  ולכן יש להיות מנוי ל"זרם" לערוץ של אדם או קבוצה, על מנת לפתוח את שכבות המידע.
         
בנוסף, פותחו אפליקציות המיועדות לתלמידים; מחשבונים, ספרי קריאה דיגיטאליים וקוליים, מערכת שעות, ארגון מטלות, חישובים וגרפים, מילונים, לימודי תיאוריה, אפליקציות לשילוב לימודי האומנות לצורכי ניסוי הדמיה והמחשה, ויקיפדיה, גוגל דוקס- Gdocs, Document to go-מעבד תמלילים  ועוד...
בנוסף, אפליקציה מומלצת  socrative smart  המאפשרת שאילת שאלות, דוחות כגרף עוגה, קובץ אקסל ויצירת מבחנים ובחנים.

בהמשך לרשומות שכתבתי- ספרים דיגיטאליים, מציאות מועשרת, בחרתי לכתוב רשומה  נוספת אפליקציות בחינוך המעשירות, זמינות ומונגשות לתלמידים בעולם הדיגיטאלי.
יתרונות האפליקציות, בחלקן מעודדות למידה שיתופית, מסייעות לתהליך למידה. חלקן אף מאפשרות למידה עצמית. האפליקציות מונגשות, מאתגרות וערכן ,חינוכי בעיקרו.
כמורים, עלינו לבחור אפליקציות תואמות מטרות ותכני למידה, העשרה ולמידה עצמית. מחובתנו כמורים, לבדוק את התאמת האפליקציה לתלמידים  על פי המחוון המצורף, לדוגמא, ולשלבו בבחירת האפליקציה.
המחוון מהווה סוג של הכוונה, הערכה בתהליכי למידה. ההערכה משפרת, מקדמת הטמעה דיגיטאלית איכותית ומושכלת.

ומה עם נערים שמפתחים אפליקציות ?

סרטון-תומאס סוארז;מפתח יישומים בן 12
                                                                                                                           משתפת....

2 תגובות:

  1. סיגל שלום,
    אנחנו כיום לומדות בקורס תקשוב ולמידה ובחרנו בבלוג שלך כהתנסות ראשונית.
    תודה על השיתוף
    סימונה וקרן

    השבמחק