יום שישי, 31 בינואר 2014

רגעי מחשבה- פוסט סיכום




שם הבלוג שבחרתי בתחילת לימודי התואר השני-רגעי מחשבה. נערכתי לקראת כתיבת הבלוג- עיצבתי לוגו, חיכיתי למשימת הכתיבה וניהול הבלוג.
כותבת...כותבת...ועל כך יפורט המשך...ובמהלך סמסטר שלישי, כתבתי רשומה רפלקטיבית  שבה הצגתי גם את תרומת הכתיבה לי באופן אישי ולתלמידינו בבתי הספר.


היום, אני כותבת את הרשומה המסכמת של הלימודים וחושבת:
האם אלו היו רגעי מחשבה? ימים? שעות?

מה אכתוב? איזו רשומה אפרסם השבוע? חושבת על רעיונות לכתיבה, נושאים מעניינים, מגוונים ורלוונטיים. כותבת....כל רשומה קוראת, מוסיפה מידע, מוחקת ו... מפרסמת.

תהליך כתיבה בבלוג הינו תהליך הבניית ידע, כתיבה, התפתחות והתמודדות במשך שלושה סמסטרים.

התפתחות?

בסמסטר ראשון של כתיבה בבלוג בחרתי נושאי כתיבה בקפידה, מתוך עניין. תכנון הכתיבה נמשך זמן רב תוך חיפוש מקורות מידע להעשרה, מידע חזותי, התייחסות למידע החזותי-ויזואלי וארגון המידע.

בהמשך, לאחר קבלת משוב מקדם ראשון, התייחסתי לפריטי המשוב, השבחתי תוך מחשבה רבה, עדכנתי מידע משמעותי לרשומה ומיקדתי יותר את המידע. הרשומות התקצרו אך העבירו מסר ברור, ממוקד וענייני.

לאחר, משוב מקדם שלב ב', בסמסטר שלישי, תהליך ארגון המידע והבניית הידע מתנהלים בכתיבה קולחת יותר תוך חשיבה רפלקטיבית שלי, התנסות מההוראה-למידה, ההדרכה וקידום הכתיבה האקדמית.

בדרך...היו קשיים של התלבטויות בבחירת הנושא, בכתיבת הרשומה שמשום מה לא התפתחה בכתיבה ולא היתה לשביעות רצוני. מוחקת...כותבת...בוחרת נושא נוסף.
ממשיכה בכתיבה, מציגה רעיונות חדשים ומארגנת את הידע האישי.

כשניתנה האפשרות לבחור, הצגה בדרך דיגיטאלית את פרוייקט הגמר או להמשיך בכתיבת הרשומות בבלוג התלבטתי, חשבתי, החלטתי. להמשיך שגרה לבניית תוצר אישי שלי וכאן חשוב לי לומר, כי התבוננות וקריאה שלי את מכלול הרשומות אני שואלת את עצמי – האם את כל זה כתבתי?

שאלה זו מעידה על תהליך שבעיקרו נכתב בשילוב פדגוגיה וטכנולוגיה ברוב הרשומות, חשיבה, תהליכי טיוט תוך יצירת קשרים בין פריטי המידע. הרי שבסופו של דבר זהו תוצר כולל שלי.

והעיצוב?
החלק האהוד עליי מאוד. במהלך כתיבת הבלוג הוספתי תגיות לכל רשומה המאפשרות התמצאות נוחה, גאדג'טים בצד הרשומות המוסיפים מידע נוסף על העשייה וההתמקצעות שלי -אתר מתקוונים לשפה משותפת, תיקיית כלים שיתופית עם יישומים ברשת, המתעדכנת על ידי מידי יום לרשות כולנו, משימות מתוקשבות ו...רשומות שנקראו ונצפו יותר.

והרי לפניכם תוצר שלי, כרטיס הביקור שלי ממקום אחר, שונה, מקום של כתיבה משתפת.
אני כאן...במקום של ביטוי אישי.

מה היה הבלוג עבורי?

עולם הידע שלי כפי שהוא מוצג בבלוג, בחלקו, עולם ידע עדכני שנבנה מתוך עולם הידע הרחב שלי תוך קישור לפריטי ידע רלוונטיים מהמקצועיות שלי, מההדרכה בתחום התקשוב, מהקורסים שנלמדו במסגרת לימודי התואר השני, כנסים ...כך שכל אלה יצרו עבורי משמעות רבה לכתיבה, רעיונות, מחשבות, תובנות שאפיינו את תהליך הכתיבה.
מפרסמת בבלוג והנה, הדיאלוג האישי עם עצמי בבלוג מפורסם ברשת, ציבורי לקריאה, לביקורת, לתגובות אך מאפיין את ה"אני" שלי בשיתופיות ברשת, מבלי לשכוח...
תיאור רפלקטיבי של תהליכי למידה וחשיבה שלי.

רגעי מחשבה מאפיינים את אותם הרגעים שחשבתי על הנושא לכתיבה – תכנון הכתיבה, מחשבות, ארגון הרשומות.אכן, היו שעות כתיבה ולא רגעים עד הפקת תוצר כתיבה הולם, מבחינתי.

ברשומה הרפלקטיבית על תהליך כתיבת בלוג כתבתי ציטוט מהספר פו הדב-א.א.מילן ".....ברגע שהבנת איזו מכפות הרגליים היא כף הרגל הימנית, כבר אין לך הרבה התלבטויות מי מהן היא הכף השמאלית ואז נותרה הבעיה באיזו מהן להתחיל לצעוד...?"

לאן צועדים מכאן? משהו חדש חדש מתחיל אצלי? אצלנו?

אולי זה ידרוש רגעים? ימים? שעות? 


ועוד, דבר שרציתי לומר.....
                                                                                                             
תודה לצוות המלווה במכללה האקדמית אור יהודה במגמת תקשוב ולמידה, למרצים הקורסים,
לד"ר גילה קורץ & ד"ר גילה לוי עצמון 
ובהצלחה לכולנו.......






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה